2015. március 9., hétfő

Egy nagyon hosszú folyamat végére tettem pontot hála a jó istennek. Kicsit hosszabb post következik!

Amikor időm engedte és kedvem is volt, na és persze a technika is adott volt lementem a garázsba és ügyködtem. Az első lépés a méricskélés volt, majd jött a vágás... A cél a kalaptartó, a rádióbox elkészítése. Két terv született, az egyik a komplett doboz készítése, amely vízszintes síkban felfekszik a bal és jobb oldali ajtó feletti peremre és függőleges eleje is van a tető vonalát követve egy lyukkal amibe a rádió kerül. Nem ez valósult meg, ezt Roli barátom tudja nektek prezentálni majd.

Az én megoldásom szintén a bal-jobb peremre fekszik fel (hova máshova?), de nincs teljes eleje a doboznak, csak középre került be két merevítő a rádió jobb és baloldalára közvetlenül, a polc elejére pedig egy kis perem, hogy az apróságok amiket esetleg feldobálok ne csússzanak feltétlen le. 1,2 cm- vastag OSB lapot használtunk, ami nem kicsit túlméretezett... ez nem fog hajlani, gazdagon le kellett a végeiből szedni ívesre, hogy a tető és a felfekvési pont közé szépen illeszkedjen. Ez pepecs munka nagyon, türelem kell hozzá és persze sok próbálgatás, szinte minden pici igazítás után. Kiszámoltam hogy a kalaptartóhoz és a dobozhoz kb 1,5 méter x 1,5 méter szövetre van szükség, ezt egy debreceni boltban sikerült beszerezni. (sima fekete bútorszövet), hőálló ragasztóból is kellett kb 350-400 ml... Fontos a hőállóság, mivel a tetőnél lesz bőven nyáron időjárás.

Íme néhány kép, aztán folytatom a változtatásokkal:






Sikerült beszerelni az új hangszórókat is, elöl 13 cm-es Phonocar hangszórók kerültek, hátra nagy Blaupunkt ovál, hogy legyen egy kevés mély is, a fejegység egy noname kínai, aminek különlegessége, hogy nincs CD/DVD (direkt nincs) csak sd kártya, usb, hogy ne legyen túl nagy mélysége, így nem kellett túl mély dobozt sem készítenem. Ez azért volt fontos hogy a fejemet ne üssem bele folyamatosan, továbbá a Fiat üléseket a fejtámlákkal együtt előre lehessen hajtani, hajszálnyi hely maradt csak mondom. :) Kábelezés módja hangszórónál indulva "C" oszlopon fel, majd fent végig fordulás középre és fejegység, illetve az "A" oszlopon befűzővel is megoldva (ez azért nehezebb, főleg ha sokadik kábelt húzza az ember).




Időközben azt nem írtam meg nektek pedig fontos, hogy beszereztem Lada Samara tolatókapcsolót mivel nekem a nagy menetemelkedésű váltóm van (mármint a lyuk amibe bele lehetne csavarni) nem a sűrű ezért kellett valami más mert a lemezes módszert gyűlölöm. Na már most kaptam egy fülest, hogy a Samara kapcsolója pont jó lesz nekem bele, de a rudacskából ami kapcsol vágni kell egy keveset, én becsavartam teljesen, tökéletesen és nagyon kulturáltan a helyén van és kapcsolható is a "rüki" vágás nélkül! :) Bár bekötve még nem kötöttem de hamarosan ez is meglesz és akkor tudok biztosat mondani, váltani lehet és be is veszi a fokozatot.


Ha már kábeleknél tartunk: Bekötésre került a negatív sarukábelem is, mivel az aksi a csomitartóban van, ezért a test részt úgy oldottam meg, hogy két helyre is le van testelve, az egyik a csomagtartó alja, alátét, 6-os anya stb, a másik a csomagtérajtó kitámasztózsanér felfogatásánál, ezzel elkerülhető, hogy nincs rendesen test (korábbi eset), persze az alu kábelt messzire hajítottam el, ez réz. A töltési anomáliák figyelése érdekében beszerelésre került egy digitális voltmérő is a fenti dobozba, elvileg megoldottuk a töltéshibát, gyakorlatilag meg majd most fogom ellenőrizni. Amiről még lemaradtatok, hogy a tankot is kimostam, amelynek rövid ismertetője (legalábbis ahogy én csináltam):

  1. - Benzin leenged
  2. - Mikor elpárolgott a maradék is és száraz volt, akkor néztem két jó nagy követ (sóder kulé kavics?)
  3. - Azt jól megforgatni benne, hogy felszedjen minden lerakódott szennyeződést
  4. - Kövek ki, majd benzinnel átmostam amennyire tudtam. (vízzel nem akartam, mert csak rozsdásodna szerintem) 

Továbbá apróság, hogy az eddig ide-oda dülöngélő "HÉVPÓTLÓ" táblámat kikötöttem és most már stabil! :) Hát ezek történtek... #TAVASZVÁRÁS!

0 megjegyzés:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!