2014. augusztus 21., csütörtök

Ki hogy... van aki virágot, van aki autót ültet. Jelen esetben (és virágföld hiányában :D) most utóbbiak táborába tartozom, legalábbis erről írok. A trabant ültetésére nagyon sok lehetőség van, köztük kulturáltabb és sufni megoldások. De először szereljük ki a rugókat, amik jelen esetben egy laprugó elöl és két spirál hátul. (Utolsó 601-esek közé tartozom)




Elöl:

1. Vegyük le a kerekeket és bakoljuk fel a kocsit.
2. Üssük ki a sasszeget a laprugó végén
3. Csavarjuk ki a teleszkóp rögzítő csavarját és vegyük ki. (lehet hogy van alátét, figyeljünk oda)
4. Csavarjuk ki a sasszeg alatti csavart.
5. Támasszuk alá a dobféket, hogy a fékcső ne feszüljön, majd az első 5 lépést ismételjük meg a másik oldalon is.
6. Középső 8 anyát csavarjuk ki, majd az egyik oldalra húzzuk ki a rugóköteget.

Hátul:

1. Vegyük le a kerekeket és bakoljuk fel a kocsit.
2. Csavarjuk ki a csomagtartóban a teleszkóp tetején lévő csavart.
3. Csavarjuk ki alul a teleszkóp csavarját, figyeljünk oda, mert az egyik oldalon hegesztett anya van, a másik oldalon a csavar feje. (Ne a rossz oldalt akarjuk lecsavarni)
4. Ha gyári rugóról van szó, akkor nem fogjuk tudni kivenni, le kell sajnos venni a lengőkar felét is. Javaslom a küszöb alattit levenni, majd alátámasztani, hogy a fékcső itt se feszüljön. Ha nem megy akkor a középső felfogatást is kicsavarhatjuk, de akkor sokkal nehezebb lesz kiszedni a teleszkóp-rugó kombót, az már nem egy emberes. Nekem nem a gyári csavarok voltak benne, meg is szívtam mert nem akartak kijönni... 2 napig szenvedtünk vele végül a középső lengőkar felfogatást sikerült kiszedni és úgy jött ki a teleszkóp, továbbá megállapítottuk hogy kell egy bal hátsó lengőkar is, fékcsövekkel mert ez már sz*r... nyúlik a projekt :S

Rugókovács:
Ezek után több megoldást is választhatunk, a legjobb ha rugókovácshoz visszük a cuccot és kovácsoltatunk belőle. Fontos tudni, hogy a rugó visszakovácsoltatása mondjuk 10 centivel nem egyenlő 10 centi ültetéssel, valójában kevesebbet fog ülni a kocsi. Ha elöl kovácsolunk és sokat, akkor vissza kell hajtatni a szilent fülét is, hogy a kerék teteje ne álljon kifelé, ha sokat hajtunk vissza egyúttal terpeszthetünk is elöl. Hátul is a kovácsoltatást javaslom, 165-ös vagy annál szélesebb guminál azonban csak óvatosan mert a túl sok kovácsolás eredménye lehet hogy a gumi belső fala hozzáér a spirál rugóhoz. Erről később tudok tájékoztatást adni, hogy mennyi a megengedett, még én is csak próbálkozok. Nekem terpesztőpogácsák vannak középen és két karika már vágva van, így kovácsoltatok a héten.

Házi megoldás:
Első laprugó esetében lehet satuba fogatni és úgy meghajlítani a laprugókat egyesével, de ez némi rutint igényel mert egyenletesre hajtani nem könnyű, illetve szinte csak egyenes rugót lehet készíteni, ami elég drasztikus ültetés. Hátul csak flex és visszahajtás kérdése.  Visszahajtásra azért van szükség, hogy felfeküdjön rugótányérra. Az otthoni megoldásokat én nem tartom jónak, hacsak nem akar valaki meghalni.

0 megjegyzés:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!