2013. február 28., csütörtök

Mint azt már a közeli társaság tudja, nem volt éppen felhőtlen az elmúlt vasárnapom és a hétfő is jelentős szivatóval indult, csak hogy stilszerű legyek. De kezdjük az elején...

Vasárnap a már már szokott menetrend szerint délután indultunk Öcsémmel Nyíregyházáról Debrecenbe éppen, hogy elhagytuk a "Mesés Kelet Főváros" vége táblát mikor a külső sávban utolértünk egy lassabb járművet. A belsőben elhúzott mellettünk egy Chrysler, én pedig átsoroltam mögé a belső sávba. Ekkor vágott fel egy követ ami akkorát ütött a szélvédőn, hogy rögtön berobbant az egész, hálistennek be nem omlott mert az nagyon durva lett volna. Így is nagyon megijedtem, hogy nem látok semmit... egy pillanatra lassítottam és visszahúzódtam a külsőbe vészvillogóval, de gyorsan észbe kaptam, hogy semmi esélyem nincs ha nincs meg, hogy ki tette, legalább próbáljuk meg...



Visszaváltottam (na persze). Gázt adtam, hogy utolérjem... sikerült is kb 2 km után, villogva dudálva megállítani az autót. Az Úr relatíve rendes volt, nem tehetett róla én sem Őt hibáztattam tulajdonképpen, hogy ráment, de valamit muszáj volt csinálni mert eléggé megrémültem. Ő adott egy névjegykártyát és azzal a mondattal engedett az utamra, hogy nagyon sajnálja, de nem tehet róla és szerinte a biztosító sem fog fizetni mert "nem szabálysértésből elkövetett károkozásról" van szó. Sajnos igaza is lett ezt már akkor sejtettem... :(

A Nyíregyháza Debrecen táv így egy picit hosszabbra sikeredett a tervezettől mert 2,5 órába telt beérni. Le kell hogy írjam persze, hogy tréleren. Nem volt éppen öröm. Hétfőn szélvédő vadászattal folytattam napom, amit persze állandóan kijelzőnek hívtunk valamiért XD Egyébként bal oldalon a kormány fölött látszik valamivel a csillag alak ahol elkapott a kő.


Több bontót is felhívtam és sikerült találni 3 db-ot + egyet kint Tégláson egy ismerősnél. Azt mondta szép állapotban van és olcsón ide is adja, így gyorsan volt segítségem: irány Téglás busszal. A helyzet sajnos nem úgy alakult ahogy gondoltuk, a régen kibontott "kijelző" mégsem volt olyan sérülésmentes mint azt mindketten hittük, de felmértük legalább a készletet. :) Irány vissza Debi.


Taskó Autóbontónál (reklám helye majd átszámlázom! :D) sikerült találni 2 Trabi szélvédőt is, velük már reggel beszéltem telefonon így megvolt, hogy ide kell menni. Mit ad isten 4T szélvédő volt, így dupla ragasztott üvegről van szó, a régi hagyományos nem (!) biztonsági üveggel szemben. Fájdalmas pont nem az ára volt mert csupán 3000 Ft volt (noha 2k-val le akartak húzni, de korrektek voltak végül tartották a telefonon egyeztetett árat) szóval a problémát inkább a gumi okozta, ami újonnan 6300 jó magyar forintba fájt. És ez szó szerint nagyon fájt, fogat szorítva adtam oda érte a lóvét, sajnos a beszerelésnél kiderült, hogy  túl jó. Annyira merev volt még, hogy sajnos nem sikerült betenni, majd át kell mosogatószerrel törölni meg ilyesmi, hogy kicsit jobban csússzon... Ha sok időm lesz (ami nem holnap lesz) megcsinálom/megcsináljuk. 

A képeken látható szélvédő számottevő része egyébként kukában landolt miután az egész beborult a kocsiba a fóliázott részre, majd az tovább a padlóra. Porszívózni még mindig nem volt időm, ellenben a műszerfalból még potyognak darabok a földre. :( Majd hétvégén, addig összeszedegetem őket...

Itt szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített akár a szervezésben, akár egy jó szóval, akár szereléssel a projekt kivitelezését. Nélkületek nem biztos, hogy ment volna. Reméljük ezzel már nem lesz gond. Utóirat, van valakinek arról valami infója, hogy Okmányirodán hogyan lehet igényelni szélvédőre ragasztható matricát, az mennyibe kerül és mi van ha nincs? Előre is köszönöm! 

3 megjegyzés:

Unknown írta...

A Salgótarjáni Síküveggyár gyártott már a 2 ütemű trabihoz is biztonsági ragasztott szélvédőt. Volt színtelen, zöld csíkos és teli zöld. Nekem egy szombat délben robban így szét a szélvédőm és az akkor még macskaköves Dózsa György úton percek alatt atomjaira hullott. A Garay tér sarkán volt a Síküveggyár mintaboltja. A legdrágábbat, a zöldet vettem meg 1100 Ft-ért, de a biztosító csak 910 Ft-t fizetett, mert a gyári annyiba került volna.

Poc-OK írta...

Azta :) Hát igen... A mai biztosítók 99% ha külön erre nincs biztosításod (vagy casco-d) akkor azt mondja hogy arra van a kijárat. :S Nem is tudtam, hogy volt Trabantod :) Milyen színű? (vaj, sárga, zöld, kék?) :)

Unknown írta...

Gyenge a képzelőerőd. PIROS! :D A második már a gyári "törtfehér" volt.

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!