2012. december 24., hétfő

Roppant régen beköszöntött a tél, ezt Debrecenben inkább érezni mint Nyíregyházán. Sajnos az utakat nem nagyon takarítják, a mellék utcákról nem is beszélek, így az elöl téli, hátul nyári gumi izgalmassá teszi a közlekedést. Na de a meleg hátsó nem a hátsó nyári gumikra vonatkoztak, hanem, hogy újabb "fícsörrel" lett gazdagabb Kelet-Német csodánk, ez pedig az ülésfűtés. :) Egyelőre csak egyzónás, :) De lehet hogy még fejlesztve lesz, hogy az anyósülés(en helyet foglaló) se fázzon.

A beszerelésben tulajdonképpen semmi ördönősség nincs, annak ellenére, hogy már hetek óta csinálom, mert sosincs rá normálisan dióm időm. Gyakorlatilag kell kb 3 méter kábel (jó vastag legalább 2,5-es, hogy tuti legyen), egy biztosíték aljzat, egy bizti, egy kapcsoló, esetleg kontroll led, szivargyújtó és maga az ülésfűtés/ülésbetét.



Az eddig behúzott vezetékeknél még volt hely, hogy egy új kábelt húzzak be az akkumulátor pozitív ágáról. Erre azért volt szükség mert a biztosíték táblán már nem volt szabad hely, biztosítékot nem akartam cserélni és megosztani mással, így célszerűbbnek tartottam egy 300 Ft-os vízálló lengő biztosítékot betenni, ráadásul késeset, ami szerintem kulturáltabb, mint a gyári hosszúkás olvadó biztosíték. A biztosíték 15A-s, úgy gondoltam ez elég is lesz, ehhez próbáltam igazítani a kapcsolót is, amit a biztosíték után helyeztem el. Erre azért volt szükség mert nem akarom állandóan ki be dugdosni a szivargyújtóba a csatlakozót, így gyakorlatilag egy kapcsolóval helyezem "áram alá" az aljzatot. A kapcsoló mellé tervezve volt még egy visszajelző LED is, ami nem került beépítésre, mert a csatlakozón van egy piros LED, így gondoltam bőven elég az is, na meg persze a hellyel is spórolni kellett. A vészvillogót visszajelző piros kör villogót így is száműztük a műszerfalról, így már csak a zöld és a sárga led villog mikor megy az "elakadást jelző fény" (bőven elég is). Annyi teendőm még van az egésszel, hogy a párna rész kábelébe bele kell toldani, mert nem elég hosszú a kábel ahhoz, hogy szépen a szövet alatt vezessem el. :/ De ez a jövő zenéje az biztos... esetleg hétvégén...

Nézzük a komfortérzet javításának költségeit:

-Kábel 1000 Ft
-Kapcsoló 400 Ft
-Lengő vízálló biztosítéktartó 300 Ft
-Biztosíték (kaptam baráttól így ez felbecsülhetetlen, ~50 Ft)
-Szivargyújtó aljzat (kaptam barátnőmtől így ez szintén felbecsülhetetlen, ~2000 Ft)
-Maga az ülésfűtés ~1500 Ft (de ez is volt itthon).

Így maga a kivitelezés 5000 Ft-ba került + az hogy itthon magamnak összebarkácsoltam, viszont jó meleg ülésem van :) Amit most télen egyáltalán nem veszek zokon! :) Továbbá köszönöm a megerősítést és a jó tanácsokat szakmai felkészítőmnek Vajas Gergőnek, a Tina áramkörtervezőnek és persze a Rámának is! :D
Categories:

0 megjegyzés:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!