2014. szeptember 15., hétfő

Napok óta szenvedek azzal, hogy csak úgy indul az autó ha betolom... sokáig használtam ugye az aksit a suzukiba, utána meg a trabiba, majd ismét a suzukiba... és nem indult, vettem egy másik aksit, feltételezve hogy már az is régi és tönkrement. Nem örültem de hát nah...

Betettük a Trabiba pöcc-röff mindenki boldog volt... aztán elkezdett betegeskedni megint... menetközben leállt, ha betoltuk megint elindult... mi a fene... átetettem a suzukiba az aksit és nyíregyházáig feltöltöttem rendesen, majd hazafelé a másik aksival jöttem, így azt is. Két jó aksim volt... Szépen indult vele a suzuki akármelyiket tettem bele.

A probléma akkor a generátorral lehet, na de töltésjelző elalszik tehát töltés (12v) van! Akkor miért nem indul? Világítás van rendesen, mert az aksi mint mondtam hibátlan. "Önindító... tuti az szorul"! Leszereltem, egyik barátom elvitte, megnézte, az övével pöcc-röff simán indult. Az önindító hibátlan. Multiméterezés... elejétől a hátuljáig mindenhol megmértünk mindent. Itt jegyzem meg hogy a töltés jelző nem a töltést jelzi, hanem azt, hogy az önindítónál is megvan a 12v meg a biztosítéktáblánál is... Indítási fesz leesett 4 voltra... úúúú biztos a testkábel hátul, csavar meghúz mint állat, ennek jónak kell lenni. Nem indul.

Kocsi betol... indul... megyek vele egy kört visszajövök, leállít, 2 perc múlva indít, pöcc-röff, 5 perc múlva már csak teker. Kiderült a hátsó aksis mérésnél hogy semmilyen fordulaton nincs töltés. Hát de miért nincs? Már gondoltunk kábelvastagságra, minden vacakra... De mindent el is vetettünk mert túl van méretezve benne a kábelezés. Időközben már bizniszeltem önindítóra is, még jó hogy nem vettem. Aztán szétszedtük a generátornál is és akkor vettük észre hogy a 10-es anya le van lazulva a piros kábelen... káromkodás... izomból meghúztuk. Mérünk... alapjáraton is 13, valamennyi a töltés... ha pörgetem még több. Minnyá' más basszus!

Ezek után nem maradt más hátra mint kicsit megjáratni a gépet, gondoltam én, így kiszaladtam Anitáért az állomásra. De ha már ott vagyunk segítsünk Viktoron is... megvártam őt is... 3 nagy utazóval és 3 fővel megpakolva próbáltunk kitolatni a parkolóból de valami hülye hang... beleér basszus a gumibelső vagy a felni a rugóba :S A franc... úgy mentünk az albiig, hogy előre hajolt Viktor, Anita beült hátul középre így kevesebb súly került hátra... Szóval a terpesztés, az ültetés annyira jól sikerült hogy ugye az ujjnyi hely ha megpakoljuk a nullára redukálódik. A választható útvonalak tárháza korlátozott... nyomtáv, keményebb lengéscsillapító, vagy terpesztőpogik ki, esetleg legyen kétszemélyes az autó? Otthon átülve folytattuk az utunkat a Suzival :) Most megy a matekozás, hogy mit csináljak vele :S


0 megjegyzés:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!