2013. március 31., vasárnap

A gondok az "egyhengerezéssel" kezdődtek. A sorozatos próbálkozások, hibakeresés után ugye egyenes volt az út a szerelőmhöz. 1 hetet töltött nála az autó, ha már így alakult adtam nekik munkát, hogy ne unatkozzanak. Nem éppen úgy alakultak ezután a dolgok ahogy elterveztem. Mikor elmentem a kocsiért szomorkodva láttam, hogy ugyan az autó nagyon szépen jár (új elektronika-gyertyák-alapjárat...), de a lengéscsillapítót elcseszték.

Ismerőseim körében köztudott volt, hogy már az idegeimre ment a jobb hátsó teleszkóptól érkező kopogás. Szóltam a szerelőnek, hogy most már mindenképpen nézzék meg, meg cseréljék is ki a 4 fékpofát, a van idejük a gumikédert is, valamint volt egy kis gond az első lökhárító felfogatásánál is. (hegeszteni való sajnos)

Nos a fékpofák jók lettek, a motor szépen járt, a gond ott kezdődött, hogy én azt mondtam, hogy a teleszkópot cseréljék ki, ők viszont úgy gondolták, hogy az egész felfüggesztési részt kicserélik (teleszkóp+rugó), így került be a gyári magas rugó. Azonnal feltűnt, hogy ferde az autó. Sajnos csak nekem, nekik nem, csak akkor amikor szóltam, hogy "wááááááá". Készségesen felajánlotta, hogy vigyem vissza az autót bármelyik hétköznap és kicserélik a rugót, ám erre sajnos semmilyen lehetőségem nem volt, lévén, hogy a szerelő Nyíregyházán volt én meg Debrecenben. 

Elhoztam így az autót és a lehető leghamarabb próbáltam keresni egy jó szerelőt Debrecenben. Hála istennek a baráti kör egy része hasonlóan autórajongó mint én, így jött is egy pár ajánlat. A legelső helyre bevittem az autót, hihetetlen jó emberek voltak, csak jó tapasztalatokat szereztem. Azonnal fogadtak, 10 perc alatt olyanra csinálták amilyenre kértem és olcsó is volt annak ellenére, hogy nyilván plusz kiadás volt az előző szerelő miatt, de muszáj volt ugyanis valószínűleg az eltekeredett alváz miatt megváltozott a kipufogó felfogatása is. Egy idő után állt csak be ugye a kerék a gyári szögre. (Alja befelé, teteje kifelé pont fordítva mint kéne) Így aztán hozzákopogott középen a felfogatáshoz. A kopogást a kipufogósom szüntette meg mikor már kész volt a rugós téma. A rugós témával a vezethetőség is jelentősen növekedett. :)


Aranyos volt szombat reggel fogadott és gyorsan ránézett. Az első dobos mellépöfékelést a dobból kivezető cső törése okozta, hátul a kopogást pedig a felfogatás törése. Szóval ez a szerelős téma nekem nagyon nem volt egyszerű menet, de a jó hír hogy még nem lyukas az első dobom és nagyon szép a kocsi alja. 2 helyen van rozsda sajnos az első dobok tornyainál és a küszöböknél. Viszont ebben is jó hír hogy egyelőre csak felületi rozsda, így hamarosan ezek javítása lesz szerintem a feladat, valamint lesz itt még szakállemez festés és műszerfalkészítés is. Nehéz hét volt.

0 megjegyzés:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!