2014. szeptember 19., péntek

Mostanában elég nagy hóbortot élvez a DRL (daytime running light) azaz nappali menetjelző fény. Teljes mértékben egyetértek használatával, sokkal jobban észrevehetőek a szemből érkezőek, főleg azok akik Schumi módjára "Majd én azt tudom, én látok" érkeznek szürkületben világítás nélkül. Pont az ilyenek ellen találták ki.




Mivel Eu tagország vagyunk, így mi sem vehetünk már új autót, ilyen jelzőberendezés nélkül, de a régi autókra is felszerelhetőek, ha megfelelünk az üzemeltetési feltételeknek. Azaz:

-A felszereléskor követjük a tájékoztatót, hogy hány centire kell lennie a földtől, egymástól a két lámpának, illetve az autó szélétől.
-A gyújtás ráadásakor fel kell hogy kapcsoljon, gyújtás levételekor le kell hogy kapcsolódjon automatikusan
-A tompított fényszóró felkacsolásakor le kell hogy kapcsolódjon.
-A műszerfalon lennie kell egy plusz kapcsolónak amivel le tudjuk kapcsolni, ha valami miatt mégis meghiúsul az automatikus lekapcsolódás.

És ami a legfontosabb, hogy az RL00 R87 E4 jelöléssel ellátott készüléket használhatjuk KIZÁRÓLAG közúti forgalomban. Ezek a készülékek nagyjából 6-7 ezer forint körül indulnak itthon, de nem külföldön... sikerült postával együtt kb 2000 Ft-ért beszereznem egy zsír újat. (igaz várni kellett rá egy bő hónapot)

A csavarok már most mondom hogy kuka... a szerelőkészlet nagyon béna, viszont ezek orvosolható problémák. Tegnap este fel is dobtam izibe... :) Annyi gond még azért akad, hogy ha világítást kapcsolok akkor nem kapcsolja le :( viszont a külön kapcsolóval le tudom kapcsolni... a hétvégén ez is javításra kerül majd remélhetőleg. Csak ezen elég sokat kell matekozni, hogy hogy is kell bekötni, hogy jó legyen.


0 megjegyzés:

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!